پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
2647
-
الف
+

فیلم «سوری ها» در جشنواره مدیترانه به نمایش در آمد

فیلم سینمایی «سوری‌ها» به کارگردانی باسل خطیب در جشنواره فیلم مدیترانه در الجزایر به نمایش در آمد.

فیلم سینمایی «سوری‌ها» به کارگردانی باسل خطیب کارگردان مشهور کشور سوریه، در جشنواره فیلم مدیترانه در الجزایر به نمایش در آمد.

به گزارش آی‌فیلم، فیلم «سوری‌ها» به کارگردانی باسل خطیب کارگردان مشهور سوریه با حضور افتخاری ایران و با استقبال چشمگیر مخاطبان در جشنواره فیلم مدیترانه شهر عنابه واقع در شرق الجزایر اکران شد.

فیلم «سوریون» ( سوری‌ها) زندگی مردم سوریه در سایه جهنم جنگ برپا شده توسط تشکیلات تروریستی تکفیری داعش علیه این کشور را به تصویر می‌کشد. این فیلم روایتگر داستان زندگی مردی به نام یوسف است که همسر و فرزندانش توسط نیروهای داعش به قتل رسیده‌اند و خانه‌اش ویران شده است. از این رو او تصمیم به انتقام می‌گیرد و مزدوران داعش را یکی پس از دیگری به هلاکت می‌رساند. در بخش دیگری از فیلم، زندگی زنی به نام زینت به تصویر کشیده می‌شود که در هجوم نیروهای داعش علیرغم بیماری حاضر به ترک خانه و کاشانه خود نمی‌شود.

گفتنی است فیلم سینمایی «سوری‌ها» اخیراً در چهاردهمین جشنواره بین المللی فیلم "مقاومت" در تهران، جایزه ویژه هیئت داوران را دریافت کرده بود.

باسل خطیب پیش از این فیلم‌هایی چون «مریم»، «وکیل پدران»، «نزار قبانی» و سریال‌های تلویزیونی «ابوزید هلالی»، «ناصر»، «بازگشت به حیفاء» و ... را کارگردانی کرده است.

س م / س م

نظر شما
ارسال نظر